تا بارگذاری کامل صفحه صبور باشید...
اگر مدت زیادی منتظر مانده اید F5 را بفشارید!

آرشیو شماره های گذشته روزنامه هنرمند

  • هنرمند را دنبال کنید!

  • یادداشت

  • آخرین نوشته ها

    • بررسی «هنرمند» درباره سوء استفاده برخی برنامه‎سازان تلویزیون از مخاطب
      7138 بازدید
    • نقدی بر سرود تیم ملی فوتبال به نام «یازده ستاره» برای حضوردر جام جهانی
      5881 بازدید
  • 8312

    سه‌شنبه 17 ژانویه 2017 - 18:50

    5245 بازدید

    شماره 638

    علی نجفی| به روزهای پایانی سی و دومین جشنواره بین المللی موسیقی فجر نزدیک می‌شویم. روزهای پر رونق سال موسیقایی کشور که با یک برنامه‌ریزی مدون و نگاه دوراندیشانه می‌تواند نه فقط در یک هفته بلکه در ایام سال نیز این حال وهوا برای اهالی موسیقی و مخاطبینش به وجود آورد. با توجه به فشارها و مشکلات حاشیه‌ای سال گذشته انتخاب حمیدرضا نوربخش به عنوان رییس جشنواره برای دومین سال متوالی یک اقدام هوشمندانه و مدبرانه‌ از سوی شورای سیاست‌گذاری بود که با  نگاهی به برنامه‌‌های اجرا شده در جشنواره سی و دوم اهمیت حضور وی در این سمت بیشتر نمود پیدا کرده است. درادامه به برخی از موارد اشاره خواهم کرد.

    1. جابجایی در بعضی از اجراها به خاطر رحلت آیت ا…‌هاشمی رفسنجانی اتفاق نادری بود که ستاد برگزاری به خوبی توانست از این بحران عبور و ده روز برنامه را در هشت رو برگزار کند.
    2. نگاهی که به آمار و ارقام دوسال اخیر بندازیم سیر صعودی در نمودار جشنواره کاملا مشهود است، از فروش بیش از دومیلیارد بلیت‌ها گرفته تا اجرای کنسرت‌ها که از ۶۴ اجرا به ۸۰ اجرا رسیده است.
    3. از نقاط قوت این دوره می‌توان به تعامل روابط عمومی جشنواره با رسانه‌ها و اطلاع رسانی دقیق و به موقع آن اشاره کرد که می‌توان الگویی برای جشنواره‌های مشابه باشد. حضور ۳۷۱ خبرنگار و عکاس از ۱۰۰ رسانه داخلی و خارجی گواه بر این نکته است. مدیریت روابط عمومی این دوره از جشنواره و ستاد خبری آن با یک استراتژی مشخص عمل کردند طوری که رسانه‌ ملی هم در این دوره بیشترین پوشش را از جشنواره موسیقی داشت که این خود برای اهالی موسیقی اتفاق بزرگ و مبارکی است.
    4. نوربخش خود عضوی از خانواده موسیقی است و با مشکلات این صنف از هر کسی بیشتر آشنایی دارد. او از سال گذشته با ایجاد تغییرات بنیادین در جشنواره موسیقی نشان داد که می‌خواهد هویت جدیدی به جشنواره ببخشد و آن را از یک رویداد دورهمی به یک اتفاق مهم موسیقایی در طول سال بدل سازد تا شاید ایران نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای موسیقی یک فستیوال واقعی و مهم داشته باشد.
    5. اضافه شدن جایزه باربد در جشنواره موضوعی است که در سال‌های آینده به اهمیت آن بیشتر پی خواهیم برد. سرفصلی که نگاه موزیسین‌ها به جشنواره را امیدوارانه می‌کند و انگیزه‌ای برای تولید آثار فاخر در طول سال خواهند داشت. قطعا یکی از راه‌های نجات موسیقی که اکنون دچار یک نواختی شده همین موضوع است.
    6. از طرفی نوربخش با مرتفع کردن نقاط ضعف سال گذشته جواب بسیاری از انتقاداتی که صرفا شخصی بود تا اصولی را داد و ثابت کرد منفعت موسیقی و اهالی آن برایش اهمیت ویژه‌ای دارد.

    با استناد به موارد فوق و با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته دراین چند روز جشنواره و نتیجه قابل قبولش اکنون اتحاد و همدلی اهالی موسیقی و حمایتشان از یکدیگر می‌تواند نقطه عطفی برای بهبود حال موسیقی در کشور باشد.

    شما می توانید تصویری از خودتان را در کنار دیدگاهی که می نویسید، قرار دهید!

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیامک ساسانیان