تا بارگذاری کامل صفحه صبور باشید...
اگر مدت زیادی منتظر مانده اید F5 را بفشارید!

آرشیو شماره های گذشته روزنامه هنرمند

  • هنرمند را دنبال کنید!

  • یادداشت

  • آخرین نوشته ها

    • بررسی «هنرمند» درباره سوء استفاده برخی برنامه‎سازان تلویزیون از مخاطب
      7139 بازدید
    • نقدی بر سرود تیم ملی فوتبال به نام «یازده ستاره» برای حضوردر جام جهانی
      5882 بازدید
  • تکنیک‌هایی برای بهترین بودن
    شیک‌پوشی در نوروز

    9282

    سه‌شنبه 14 مارس 2017 - 13:33

    56354 بازدید

    شماره 676

    احمد صالح‌وند| نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و تعطیلات عید نوروز بازار خرید هم داغ می‏شود؛ کیف، کفش، لباس و… اقلامی هستند که در روزهای پایانی سال، بازارشان گرم می‏شود.

    خیلی‏ها معتقدند بهتر است خرید عید را زودتر و با تمرکز و دقت بیشتری انجام داد و این کار را تا روزهای پایانی سال که خیابان‌ها شلوغ و پرتردد می‌شوند و وقت کافی وجود ندارد، به تعویق نینداخت. خرید لباس برای فصل بهار یکی از راحت‌ترین خرید‌هاست چرا که با توجه به اعتدال هوا شما گزینه‌‌های بسیار زیادی دارید. اما بطور کلی خرید لباس اصولی دارد که باید رعایت شود چه برای فصل بهار چه برای سایر فصول. پس با ما همراه شوید.

    اول از همه باید تلاش کنید تا خریدتان به روزهای پایانی سال موکول نشود.

    در صورت امکان، ساعات اولیه روز را به خرید اختصاص دهید؛ چون هم خیابان‌ها و مراکز خرید خلوت‌ترند، هم فروشندگان صبر و حوصله بیشتری دارند. در نتیجه می‌توانید اجناس مورد نیازتان را راحت‌تر تهیه کنید. به جز خرید کفش… سعی کنید هیجان خرید کردن بر شما غلبه نکند، چرا که بودن در فضاهای خرید جوی کاذب در شما ایجاد می‌کند که ممکن است بعدا از خریدتان کاملا ناراضی باشید. پس سعی کنید بهترین انتخاب را برای لباستان داشته باشید.

    این موضوع‌ که لباسی که مد روز است و خیلی‌ها به تن می‌کنند، شاید برای شما مناسب نباشد‌. نباید باعث ناراحتی شما شود، شما باید بدانید کدام لباس‌ها و کدام سبک‌ها بیشتر برازنده شماست و همیشه همان لباس‌ها را انتخاب کنید.‌ به طور مثال همیشه لباسی بپوشید که شما را زیباتر نشان دهد، به طور مثال کت دو ردیف دکمه برای افراد قد بلند و لاغر مناسب است اما کت‌های یک ردیف دکمه به هر سایزی می‌آید»‌ سعی کنید با پوشاکی که همیشه به تن می‌کنید دست به خلاقیت بزنید زیرا مرتب بودن همیشه بر مد روز بودن برتری دارد.

    می‌توان گفت یکی از عواملی که در قضاوت‏های اولیه دیگران درباره ما تاثیرگذار است، لباسی است که بر تن داریم؛ به طور مثال اگر لباس‏ ورزشی بپوشیم، ممکن است در نظر دیگران شخص ورزشکاری به نظر بیاییم.

    لباسی که می‌پوشیم، می‌تواند طرف مقابل ما را متوجه نقاط مثبت یا منفی شخصیت‏مان کند. به علاوه، چنانچه لباس مناسبی به تن داشته باشیم، می‌توانیم با اطمینان خاطر و اعتماد به نفس بیشتری با دیگران ارتباط برقرار کنیم. لباس‌های مناسب می‌توانند آرامش روانی به ما بدهند. همچنین برازنده بودن لباس دارای اهمیت زیادی است. برازندگی یعنی اینکه لباسی که می‌پوشید با حالت چهره، فرم بدن و شأن و شخصیت شما همخوانی داشته باشد. هنگام خرید لباس به این نکات توجه داشته باشید:

    اندازه و رنگ لباس: اگر می‌خواهید لباسی که انتخاب می‌کنید، دوام زیادی داشته باشد، دور لباس‌های چسبان و تنگ را خط بکشید. البته لباس نباید خیلی هم بزرگتر از سایز معمول شما باشد.

    اگر آقایان و پسران دوست دارند در دید و بازدیدهای عید نوروز امسال شیک پوش و متفاوت به نظر برسند باید اصولی را رعایت کنند تا مردانی خوش تیپ به نظر برسند. حتما نباید برای شیک پوش شدن سراغ کت شلوار بروید بلکه می‌توانید از لباس‌های نیمه رسمی استفاده کنید.

    یکدست نپوشید

    کت‌وشلوار یکدست یک لباس کاملا رسمی است همین دلیل ما می‌خواهیم به شما توصیه کنیم در عید دیدنی‌های امسال سراغ کت‌وشلوارهای یکدست نروید. کت‌وشلوار یک دست با وجود وقاری که به شما می‌دهد ظاهرتان را بیش از حد جدی و دور از فضای صمیمی نشست‌های خانوادگی می‌کند. به همین دلیل است که ما می‌خواهیم به شما توصیه کنیم که سراغ کت وشلوارهای تک رنگ رسمی نروید‌. بهترین انتخاب برای نشست‌های صمیمی عیدانه رفتن سراغ ترکیب‌های متفاوتی است که شما با کت‌های تکرنگ و شلوارهای تکرنگ می‌سازید.

    یک کت‌رنگی!

    اگر به پوشیدن کت اصرار دارید، بهتر است به فکر انتخاب کت‌های تک باشید؛ کت‌های تک با رنگ‌هایی شاد و بهاری. این ترکیب نه آنچنان رسمی است که مخاطب شما را یاد جلسه رسمی اداری بیندازد و نه آنچنان اسپرت که مناسب نشست‌های خانوادگی نباشد! ساده‌ترین شلوار شما با یک کت رنگی آنچنان حال و هوای تازهای پیدا می‌کند که شما را از هر انتخاب دیگری بینیاز می‌کند.‌

    ژاکت و پلیور‌:

    هوای دلچسب بهار به شما اجازه میدهد به جای کت به یک ژاکت ظریف فکر کنید. ژاکت ظریف با یقه ۷ بازی که اجازه می‌دهد پیراهن مردانه شما از زیر آن کاملا به چشم بیاید. این سبک ژاکت را اگر با شلوار پارچه‌ای بپوشید ظاهر مردانه‌تری پیدا می‌کنید و اگر همان را با شلوارهای کتان رنگی ست کنید ظاهری نیمه‌رسمی و جوانپسندانه‌تری به شما می‌دهد. به جای ژاکت می‌توانید به پلیورهای رنگی ساده با یقه ۷ هم فکر کنید.

    خطای دید در شیک پوشی

    ادراک نادرست را خطای ادراک می‌نامند این خطا‌ها از حالت‌ها و جریان روانشناختی سر چشمه می‌گیرد در خطای ادراکی چیزی‌ را می‌بینیم‌ می‌شنویم‌ و حس‌ می‌کنیم که با واقعیت‌ و کیفیت واقعی محرک آن مطابق نیست، که‌ خطای دید یکی از انواع خطاهای ادراکی است. اکثر مردم ارتفاع اشیا عمودی مانند درخت را حدودا ۲۵% بلند‌تر از زمانی درک می‌کنند که این درخت بریده شده و بر سطح زمین افتاده باشد‌.

    آقایان درشت اندام از لباس‌هایی که راه‌های افقی دارند بپرهیزند و بر عکس از لباس‌هایی که راه‌های عمودی دارند استفاده کنند‌. برای آقایان لاغر اندام هم مناسب است از راه‌های افقی استفاده کنند‌.

    آقایان کوتاه قد نباید کت و شلوارهای با رنگ متفاوت و متضاد بپوشند‌. مثلا کت قهوه ای و شلوار کرم یا برعکس. رنگ‌های متضاد قد را کوتاه‌تر نشان‌ می‌د‌هد‌. پیشنهاد‌ می‌شود افراد قد کوتاه از کت و شلوارهای یکرنگ استفاده کنند‌.

    آقایان درشت اندام از لباس‌هایی که راه‌های افقی دارند بپرهیزند و بر عکس از لباس‌هایی که راه‌های عمودی دارند استفاده کنند‌. برای آقایان لاغر اندام هم مناسب است از راه‌های افقی استفاده کنند‌.

    اصولا کت و شلوارهایی و پیراهن‌های که پارچه‌های براق دارند شما را چاق‌تر از چیزی که هستید نشان‌ می‌دهند‌. تاثیر پارچه‌های ضخیم یا طرح‌های چهارخانه درشت هم همین است. این قبیل طرح‌ها برازنده افراد لاغر است. آقایان درشت اندام بهتر است از کت و شلوارهایی و پیراهن‌هایی با رنگ‌های تیره و مات استفاده کنند‌. کت‌های پشت چاک دار به خصوص اگر ۲ چاک در پشت داشته باشند، برای افراد درشت اندام مناسب نیستند‌. چون چاک‌های پشت جلب توجه‌ می‌کند و درشت بودن هیکل بیشتر به چشم‌ می‌آید‌. ما‌ می‌توانیم با استفاده از یک سری تکنیک‌ها در پوشش که منجر به خطای دید می‌شوند اندام‌هایمان را از آن چیزی که هست بهتر نشان دهیم‌.

    نکاتی در خرید کمربند:‌

    اینکه ممکن است کمربند جزء کوچکی از هماهنگی لباس به نظر بیاید اما تناسب و زیبایی آن نقش مهمی در شیک پوشی ایفا می‌کند‌.

    کمربند‌ها:

    به طوری کلی کمربندها به ۳دسته تقسیم‌ می‌شوند‌.

    کلاسیک: این نوع کمربند‌ها حدود عرض ۲٫۵ سانت دارند و برای‌ کت و شلوار و شلوار‌های پارچه‌ای استفاده‌ می‌کنند‌.

    اسپرت‌: این کمر بندها حدود عرض ۴ سانت دارند و بیشتر برای شلوار جین استفاده‌ می‌شود‌.

    اسپرت کلاسیک‌: این کمربند حدود عرض ۳٫۵ سانت دارند و بیشتر برای شلوار کتان استفاده‌ می‌شو‌د‌.

    ساده‌ترین و مهمترین نکته در مورد هماهنگ کردن کمربند با لباس این است رنگ کمربند باید همواره با کفش‌ها یکی باشد.

    اگر شما استخوانبندی کوچکی دارید، از کمربندهایی با سگک‌های ظریف و کوچک استفاده کنید.

    کمربندتان را آنقدر روی شلوارتان سفت نبندید که باعث چروک خوردگی کمر شلوارتان در زیر کمربند شود. زیرا کمربند تنها وظیفه نگهداشتن شلوار بر روی کمر شما را ندارد بلکه زیبا جلوه دادن شلوار و به طور کل لباس‌های شما را نیز به عهده دارد.

    کمربندتان را خیلی بلند یا خیلی کوتاه انتخاب نکنید. بهترین حالت برای اندازه بودن یک کمربند حالتی است که قلاب کمربند داخل سوراخ وسط و یا یکی مانده به آخر قرار گیرد.

    کمربندها باید همیشه به صورت عمودی و دور از نور آفتاب آویزان شوند تا آنها خراب نشود. اکثر مردها عادت دارند که کمربندهای خود را روی شلوار نگاه داشته و جداگانه آویزان نمی‌کنند اما خوب است بدانید که نگهداری کمربند به مدت طولانی در این شرایط، ظاهر آن را از بین میبرد. خوب است که محلی جداگانه برای آویزان کردن کمربندها در کمد لباستان داشته باشید‌.

    پیراهن‌:

    دقت کنید که آستین از روی مچ گذشته و تا ابتدای شستتان برسد‌ این نکته ریز باعث‌ می‌شود که پیراهن شما به خوبی جلوه کند‌.

    درضمن سرآستین‌ها نیز باید به میزان کافی کیپ باشد تا از روی مچ پایین نیایند.

    اگر پیراهن جلو دکمه دار را معمولاً روی شلوار‌ می‌اندازید، پس دقت کنید که قد آن نباید از زیپ شلوارتان پایین‌تر بیاید و باید کمی بالاتر از آن بایستد.

    یک نکته خیلی مهم در مورد اینکه پیراهنی که خریداری می‌کنیم سایز ما هست یا خیر‌؟

    اگر پیراهنتان از قسمت شانه‌ها به خوبی اندازه‌تان باشد، مطمئن‌ می‌شوید که سایز مناسب را برداشته‌اید.

    اکثر افراد جامعه این تصور را دارند که با پوشیدن پیراهن سایز کوچکتر و یا سایز بزرگ‌تر اندامشان زیباتر دیده‌ می‌شود و این تصور کاملا اشتباه است و پیراهن را سایز مناسب خودمان خریداری کنیم.

    راهنمای خرید کفش

    (خرید یک جفت کفش شاید کار ساده و آسانی به نظر برسد. لابد با خودتان می‌گویید به فروشگاه می‌روید و از میان انواع کفش در رنگ و طرح و مدل‌های گوناگون هر کدام که بیشتر خوشتان آمد و به دلتان نشست، انتخاب می‌کنید و می‌خرید. اما موضوع به همین آسانی هم نیست. برای خرید یک جفت کفش مناسب باید به نکات دیگری هم توجه کرد.)

    1. کفش مناسب کفشی است که هنگام پوشیدن طولانیمدت، پا را تحت فشار قرار ندهد.
    2. هنگام انتخاب کفش در نظر داشته باشید انگشتان پایتان دچار تغییر حالت نشوند و یا کناره‌های پایتان تحت فشار ناشی از کفش قرار نگیرند.
    3. سعی کنید کفشی را که انتخاب می‌کنید تنها جنبه زیبایی نداشته باشد بلکه از هر لحاظ مانع آسیب دیدن پای شما در برابر گرما، سرما و ناهمواری‌های زمین باشد.
    4. به موقعیت و شرایط خودتان هنگام خرید کفش دقت کنید.
    5. در نظر گرفتن بیماری‌هایی مثل دیابت ممکن است انتخابتان را محدود کند ولی در نهایت با آگاهی بر بیماری و شرایط حاکم بر شما، یک انتخاب صحیح انجام خواهید داد.
    6. اگر از کمردردهای مکرر رنج می‌برید،حتما با توجه بیشتری کفش‌هایتان را انتخاب کنید و سعی کنید کفش‌های طبی به پا کنید زیرا این کمردردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر استاندارد است.
    7. اگراضافه وزن دارید، پوشیدن کفشهای تخت و راحت به شما توصیه می‌شود.
    8. هنگام خرید کفش‌هایی که قصد دارید با جوراب آنها را بپوشید، بهتر است جورابی مناسب به پا داشته باشید که بسیار نازک یا بسیار ضخیم نباشد.
    9. بهترین کفش‌ها برای پیادهروی، کفش‌هایی هستند که به خوبی پاها را در برگیرند و هنگام پیادهروی کاملا به عنوان محافظی برای پا عمل کنند و همچنین انعطاف‌پذیر باشند و پا در آن خسته نشود. کفش‌های پیاده‌روی باید بسیار سبک باشند به نحوی که اصلا احساس نکنید کفشی به پا دارید.
    10. هنگام انتخاب کفش به یاد داشته باشید نوک انگشت شست شما باید حداقل نیم‌ سانت با جلو و ارتفاع کفش فاصله داشته باشد به صورتی که بتوانید انگشت خودتان را براحتی داخل آن تکان دهید.
    11. کفش‌هایی که کاملا تخت و بدون پاشنه هستند نیز می‌توانند فرد را دچار ناراحتی‌هایی در ناحیه کمر کنند.

    شاید شما نیز شنیده باشید که می‌گویند کفش تنگ بعد از مدتی جا باز می‌کند.

    1. این گفته حتی اگر درست هم باشد باید هنگام خرید، کفشی را انتخاب کرد که کاملا اندازه بوده و به قسمت‌های مختلف پای شما فشار نیاورد.این فشارها حتی در کوتاه مدت شکل طبیعی پاها آسیب میزند‌.
    2. هنگام امتحان کردن کفش برای انتخاب حتما جوراب بپوشید.
    3. این نکته را هم به یاد داشته باشید که پس از انتخاب شکل و رنگ کفش مورد نظرتان حتما در همان فروشگاه یک دقیق‌های آن را پا کنید و با آن راه بروید تا مطمئن شوید انتخابتان از هر لحاظ مناسب بوده است.
    4. برای پای بزرگتر کفش بخرید. در بعضی افراد اندازه هر دو پا کاملا یکی نیست و ممکن است یکی از پاها چند میلیمتر بزرگتر از دیگری باشد. برای پای بزرگتر کفش بخرید و اگر لازم بود برای پای کوچک تر از کفی استفاده کنید.

    با رعایت همین نکته‌های ساده می‌توانید از پوشیدن کفشی که خریدهاید لذت ببرید و به تناسب و آراستگی ظاهر خود بیفزایید.

    ست انتخابی این شماره روزنامه هنرمند برای شما مخاطبان عزیز عکسی است که در مقابل میبینید‌ و ما به شرح جزییات این ست‌ می‌پردازیم‌.

     

     

    همانطور که‌ لباس دست کم پاسخگوی سه نیاز آدمی است؛ یکی اینکه او را از سرما و گرما و برف و باران حفظ‌ می‌کند دیگر اینکه در جهت حفظ عفت و شرم به او کمک‌ می‌کند و بالاخره به او آراستگی و زیبایی و شخصیت‌ می‌بخشد. پوششی که در این ست می‌بینید از فاکتورهای قابل قبولی برخوردار است به همین دلیل در این ست ما از این بافت استفاده کردیم‌.

    دقت داشته باشیم یقه پیراهن از بافت بیرون نزند‌.

    برای بیرون بودن استین پیراهن از زیر استین ما نکته ای همانند آستین کت و شلوار وجود دارد که می‌گوییم آستین زیرین یک الی دو سانت از آستین قالب بیرون باشد‌.‌

    سعی کنیم درستی که انتخاب می‌کنیم بیش از سه رنگ استفاده نکنیم و این سه رنگ را در تمامی پوششمان تقسیم کنیم‌.

    کیفی که ما در این ست از آن استفاده کردیم‌، کیف رودوشی سگک‌دار میباشد‌. کیف رودوشی برای گذاشتن وسایلی مانند‌: دفترچه یادداشت‌، جاقلمی‌، گوشی موبایل و یا وسایل قابل استفاده کوچکمان را در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد‌.

    شیوه استفاده کیف رو دوشی‌: این نوع کیف را می‌توانیم به دو صورت ضربدری و ساده بیاندازیم همانطور که در عکس می‌بینید ما از نحوه ضربدری استفاده کردیم به دو دلیل:

    از امنیت بالاتری برخوردار است‌.

    وقتی بند کیف به صورت ضربدری روی بافت قرار می‌گیرد باعث می‌شود رنگ قهوه‌ای با آبی یک رنگ هارمونی زیبایی را ایجاد کند‌.

    همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید قسمتی که بند کیف بلند و یا کوتاه می‌شود مقداری از بند کیف بیرون از سگک قرار گرفته است باید دقت کنیم که این قسمت اضافی بیش از ۲ یا ۳ سانت نباشد‌.

    ساعت:‌ سطح لباس خود را با استفاده از یک ساعت نامناسب پایین نیاورید. ساعتی پیدا کنید که نشان دهد به طور کامل به همه جزئیات پوشش خود توجه دارید.

    دقت کنیم یراق استفاده شده در ساعت، کیف و حتی سگک کمریند یک رنگ باشد‌.

    نکته دیگری که به آن باید توجه کنیم این است که جنس و رنگ شلوارمان را نیز مطابق فصل انتخاب کنیم‌. در هوای سرد از جنس ضخیم تر و رنگ‌های تیره و در هوای گرم ازجنس‌های نازک‌تر و رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنیم‌.

    نیم بوت‌های بروگ یا هشت ترک‌ براحتی میتواند پشتوانه و ستون ظاهر رسمی و غیر رسمی شما باشد. با سرد شدن هوا و خرید این بوت‌ها دیگر مشکلی از نظر کفش در پاییز و زمستان نخواهید داشت. پشتیبانی کامل از مچ پا،کف ضخیم از ویژگی‌های این بوت‌های زیباست و تضمین می‌کند که در زمستان پای شما کاملا راحت و گرم بماند و علاوه بر این شیک و زیبا جلوه کنید.‌ این نوع بوت‌ها براحتی می‌تواند بخشی از پوشش رسمی و حتی غیررسمی شما باشد. این بوت‌ها در ترکیب با شلوار مخملی یا کتان‌، بافت و پیراهن یک ظاهر مناسب را برای شما فراهم می‌کند.

    آقایان برای شیک پوش‌تر شدن بهتر است به جزئیاتی مانند : ساعت مچی… کیف پول و کیف نیز توجه کافی داشته باشند. رنگ کیف پول یا کیف رو دوشی شما بهتر است با کفش و کمر بندتان هماهنگی داشته باشد.

     

     

    شما می توانید تصویری از خودتان را در کنار دیدگاهی که می نویسید، قرار دهید!

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیامک ساسانیان