تا بارگذاری کامل صفحه صبور باشید...
اگر مدت زیادی منتظر مانده اید F5 را بفشارید!

آرشیو شماره های گذشته روزنامه هنرمند

  • هنرمند را دنبال کنید!

  • یادداشت

  • آخرین نوشته ها

    • بررسی «هنرمند» درباره سوء استفاده برخی برنامه‎سازان تلویزیون از مخاطب
      7194 بازدید
    • نقدی بر سرود تیم ملی فوتبال به نام «یازده ستاره» برای حضوردر جام جهانی
      5948 بازدید
  • 4377

    دوشنبه 25 ژانویه 2016 - 20:24

    2811 بازدید

    شماره 421

    علی نجفی | در این چند روز اخیر خبری مبنی بر حضور سالار عقیلی خواننده کشورمان در شبکه معاند نظام در لندن در فضای مجازی و برخی از سایت‌های در بین کاربران به سرعت دست به دست می‌شود. عقیلی که برای اجرای تور کنسرت خود در اروپا به سر می‌برد، شامگاه شنبه با حضور در شبکه «من و تو» به جزییات کنسرتش در لندن و تور آمریکا خود پرداخت و خاطره‌ای از اولین اجرایش را بازگو کرد. در همان ساعات اولیه شایعه خروج وی از ایران توسط برخی شبکه‌های ماهواره‌ای کلید خورد که با تکذیب نزدیکان عقیلی خاتمه یافت. هرچند وزارت ارشاد در ابتدا اعلام کرده بود، عقیلی باید به ایران باز گردد و اتفاق رخ‌داده بررسی شود، اما پس لرزه‌های این ماجرا برای سالار عقیلی اینجا به پایان نرسید و مدیر جشنواره سی و یکم موسیقی حمیدرضا نوربخش با اعلام حذف سالار عقیلی از جدول جشنواره به خاطر حضور در شبکه ماهواره‌ای غیرمجاز زودتر از وزارت ارشاد به این اقدام واکنش نشان داد هرچند مسوولین وزارت ارشاد بارها به این نکته تاکید کرده بودند که هر نوع همکاری هنرمندان با شبکه‌های معاند نظام غیرقانونی است.

    بعید است فردی چون سالار عقیلی که بیشترین آهنگ‌های وطنی را خوانده است، به قصد و منظور سیاسی این اقدام را انجام داده باشد و شاید تنها در فضای هنری قصد در معرفی تور کنسرت‌هایش را داشته و به دلیل عدم آگاهی از استدالال‌ها و سواستفاده‌های سیاسی که پشت پرده این شبکه‌های ماهواره‌ای بوده، در این برنامه حضور پیدا کرده است. از طرفی حضور خوانندگان دوره‌های گذشته آکادمی موسیقی در ایران که همین شبکه آن را برگزار کرده بود و خبرهایی مبنی بر فعالیت قانونی‌شان در کشور می‌تواند مزید برعلت شود که هنرمندان ما تصور داشته باشند هیچ ممانعتی از حضور در این شبکه ندارند و قرار نیست هزینه‌ای پرداخت کنند.

    نکته قابل تامل رویکرد مشابه شبکه‎های معاند نظام در سیاست‌های کلی‌شان است که گواه از اتاق فکری واحد می‌دهد و تلاش برای جذب حداکثری هنرمندان ایرانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. قبل از این نیز شبکه فارسی زبان «جم» (با مدیریت سعید کریمیان یکی از اعضای گروهک منافقین) با دعوت از هنرمندان رده پایین سینمای ایران سعی در بومی‌سازی برنامه‌های خود داشته و قصد محبوبیت در بین مخاطبان ایرانی را در سر می‌پرورانده است که باید گفت زهی خیال باطل! و این تنها سرابی برای افرادی است که به امید شهرت و ثروت فریب وعده‌های دروغین معاندین جمهوری اسلامی را خورده‎اند و سرافکنده روزی قصد بازگشت به سرزمین مادری خود را خواهند داشت. اندکی صبر سحر نزدیک است!

    در آخر باید منتظر بازگشت سالارعقیلی و توضیحاتش در خصوص این اقدام نابخرادنه‌ای بود و اکنون برای نتیجه‌گیری این اتفاق زمان زودی است. اما رویکرد و برخورد مسوولین فرهنگی با این دست اتفاقات هم بسیار حایز اهمیت می‎باشد. نباید فراموش کرد اکنون در دوران جنگ سختی به نام جنگ فرهنگی به سر می‌بریم و این خود می‌طلبد از تمام توان و سرمایه‌های انسانی و معنوی استفاده کنیم و گاهی با رافت اسلامی و گاهی قدرت قهریه مانع حضور هنرمندان در آن سوی مرزها شویم.

    شما می توانید تصویری از خودتان را در کنار دیدگاهی که می نویسید، قرار دهید!

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیامک ساسانیان