آتیلا پسیانی که این روزها سر پر سودایی در عرصه تئاتر و هنر نمایشی دارد مشغول کار بر روی نمایشنامه «باغ آلبالو» نوشته آنتوان چخوف است و قصد دارد این نمایش را در جشنواره تئاتر فجر مدیریت و اجرا کند. پسیانی این روزها همراه با محمد چرمشیر روی نمایشنامه «باغ آلبالو» کار میکند. او قصد دارد این نمایش را با همراهی گروه تئاتر «بازی» به صحنه بیاورد اما از آنجا که تعداد کاراکترهای این نمایش از اعضای گروه تئاتر «بازی» بیشتر است، با چند بازیگر مهمان همکاری خواهد داشت تا بتواند به اهدافش در ترسیم فضای نمایش برسد و به خوبی آن را پیاده بر روی صحنه در جهت جذابیت متعادلانه برای مخاطبانش کند. در همین امتداد پسیانی که چندی پیش نمایش «گنگ خواب دیده» را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرده بود، احتمال میدهد این نمایش دی ماه امسال در شیراز و اسفند ماه در وین اجرا بشود. او در حال حاضر دو سریال «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی و «معمای شاه» کار محمدرضا ورزی را در نوبت پخش دارد. که همه گی توجه ویژه بر مسایل اجتماعی و منجمله آموزش دهی های فرهنگی و اجتماعی مطابق با الگوهای داخلی برسطوح مختلف اقشار مردم و علل خصوص جوانان و نوجوانان دارد. این مسئله بهانه ای شد تا به کارهای این هنرمند سینما و تلوزیون ایران در باب ایفای نقش هایش در تله تئاترها یا برنامه های سینمایی پرداخت که برای قشرجوان جامعه بوده است.آتیلا پسیانی در توضیح نمایش «گنگ خواب دیده» بیان کرد: ۱۴ سال پیش این نمایش را در انبار گازوئیل تئاترشهر موسوم به سالن خورشید با کمک محمد چرمشیر و گروه تئاتر «بازی» اجرا کردیم. پس از آن ۱۲۰ اجرا در خارج از کشور داشتیم و حالا دوباره برای نسل جدیدی که نمایش را ندیدهاند؛ روی صحنه میرویم. البته نمایش «گنگ خواب دیده» مربوط به زمان و مکان خاصی نیست. نمایشی از ابد تا ازل است.پسیانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: فاطمه نقوی طی سالها، باعث حفظ و تحکیم گروه تئاتر بازی بوده و خیمه گروه را برافرشته است که من در اینجا ازاو تشکر میکنم.محمد چرمشیر به عنوان دراماتورژ نمایش «گنگ خوابدیده» در ادامه مراسم گفت: آتیلا پسیانی با اجرای نمایش «گنگ خواب دیده» در سال ۱۳۷۹ به اوج کار هنری خود رسید. این نمایش چیزی داشت که تا آن زمان تجربه نشده بود، ساختار، فرم، روایت و بازی متفاوتی داشت که به نظرم نقطه اوج کارنامه آتیلا به حساب میآید. این نمایش به قدری تأثیرگذار بود که میتوان تئاتر را به دو نیمه زمانی قبل و بعد از اجرای این نمایش تقسیم کرد. این نمایش جا دارد سالها در موردش صحبت شود. سال ۱۳۷۹ من مدیر صحنه اجرا بودم و شاهد بازخورد تماشاگرانی بودم که با شگفتی از سالن خورشید خارج میشدند. در آن زمان هم با پدیده عجیبی در تماشاگر رو به رو شده بودم.وی درباره دیگر خصوصیات شاخص این نمایش در زمان اجرای اول توضیح داد: این نمایش همچنین باعث جدایی نوگرایان و کسانی که بر عادتها پای میفشردند؛ شد. پس از اجرای این نمایش، جوانان نوگرا پشت سر آتیلا قرار گرفتند اما کسانی هم بودند که بر سیاق گذشته خود باقی ماندند و توپهای سنگین عادتپذیرها روی این نوجویی و نوجوها فرود آمد.در همین خصوص باید گفت که آتیلا پسیانی با هنرجویی در کارکترهای مختلفی منجمله شخصیت هایی که نوعی همنوایی را با ارایه هنجارهایی اخلاقی و معرفتی بر جوانان و نوجوانان داشته است: از قبیل: سریال دیوار و یا مجموعه یک تکه نان از آثار سیروس مقدم و یا مجموعه «خانه ای روی تپه» اثری از داریوش یاری، همواره کار را در این حوزه یکی از اصول مسلم بازی گری خودش میداند که غالب بازیگردانی آنها در شبکه ملی و رسانه داخلی بوده است او به خوبی میداند که رویکرد آموزشی نسبت به برنامه های تلوزیونی و آثارسینمایی برای قشر نوجوان و جوان به خودی خود یک رسانه برای مخاطبان این گروه سنی محسوب میگردند و در مکان و زمان خاصی بر معانی و مفاهیم ویژهای صحه میگذارد والنهایه میتوان لباس آموزش فرهنگی آثار رسانه ای به قشر جوان را در ارایه آونگ های اخلاقی/اجتماعی دارای نوعی کارکرد ویژه و خاص در بعد انعکاس وسیع توجه فرهنگی در این قبیل آثار درجهت آموزش اخلاقی نوجوانان و جوانان دانست. باید توجه داشت لباس هر جامعه از باورها و واقعیتهای فرهنگی و اجتماعی مشخصی حکایت میکند و در مکان و زمان خاصی بر معانی و مفاهیم ویژهای صحه میگذارد والنهایه میتوان لباس آموزش فرهنگی آثار رسانه ای به قشر جوان را در ارایه آونگ های اخلاقی/اجتماعی دارای نوعی کارکرد ویژه و خاص در بعد انعکاس وسیع توجه فرهنگی در این قبیل آثار درجهت آموزش اخلاقی نوجوانان و جوانان دانست لذا در عرصه فیلم سازی برای حوزه آثار سینمایی کودکان و نوجوانان باشد.در سال های اخیر خوشبختانه برنامه های سینمایی و تلوزیونی با اشاره بر معیارهای گوناگونی چه در ابعاد فرهنگی و اخلاق گرایی به ارزش های اصیل انسانی و ایرانی را برای مخاطبان جوان و نوجوان تهیه و تدوین شده است که برای نمونه این آثارشاخص که همراه با انعکاس وسیع توجه فرهنگی در آثار تلوزیونی نسبت بر آموزش هدفمند اخلاقی جوانان بوده است” سریال خانه ای روی تپه “می باشد که در کنار آثار تولیدی پر فرازو نشیب تولیدی برای گروه کودک و نوجوان که همه گی از پیام های آموزشی مناسب و هوشمندانه ای چه در بعد پیام رسانی فرهنگی و اخلاق گرایی و چه در سایر ابعاد آموزشی دیگر برای مخاطبان نوجوانان و جوانان وگاها داشتن معایبی نقش مهمی بر الگودهی های اخلاقی بر گروه جوان توجه داشته اند. یکی از بازیگران این مجموعه عباس آتش سرو است که دوره هنرجویی خوبی را در کنار این بازیگر طی نموده است و در این خصوص میگوید:” وجود کاراکتر های مختلف شخصیتی من در قالب نقش رسول که با توجه بر رویکرد فیلم نامه مکلف است همزمان با اینکه هم باید نقش شاگرد مدرسه را داشته باشد و هم بیرون از خانه کار بکند و در نهایت نقش پدر خانواده را هم بر عهده داشته باشد برایم مشکل بود ولی اراده کردم و کارگردان محترم فیلم هم کمک بسیار زیادی در این راستا به من کردند و من در نهایت موفق شدم که وظلایف ام را به درستی در نقش هایم انجام بدهم این را هم باید بگوییم که شخصیتی که من عهده دار انجام بازی آن بودم بسیار اخلاقیات و ابعاد شخصیتی اش به باور های نهادی وشخصیتی خودم نزدیک بود که خوشبختانه مشکلات زیادی در اجرای سکانس ها نداشتم و توانستم مطلابق برنامه زمانی انجام شده آنها را فیلمبرداری بکنیم.. نکته ای که باعث شد این سریال به دل مردم عزیز مان بنشیند شاید باور نکنید واقعی بودن ماجراهای آدم های هر قصه آن و خالصانه کار کردن تیم تدوین گر و گروه بازیگران آن بخصوص جناب آقای پسیانی و دیگر هنر پردازان موفق در این مجموعه بوده اند که برای ارایه کاری متناسب جهت ارایه به قشر نوجوان و جوان واقعا بسیار تلاش نمودند و این اثر در زمره آثار موفق تلویزیونی تولیدبرای مخاطبان نوجوانان است و فی نفسه ماندگار است”.
آتیلا پسیانی که این روزها سر پر سودایی در عرصه تئاتر و هنر نمایشی دارد مشغول کار بر روی نمایشنامه «باغ آلبالو» نوشته آنتوان چخوف است و قصد دارد این نمایش را در جشنواره تئاتر فجر مدیریت و اجرا کند. پسیانی این روزها همراه با محمد چرمشیر روی نمایشنامه «باغ آلبالو» کار میکند. او قصد دارد این نمایش را با همراهی گروه تئاتر «بازی» به صحنه بیاورد اما از آنجا که تعداد کاراکترهای این نمایش از اعضای گروه تئاتر «بازی» بیشتر است، با چند بازیگر مهمان همکاری خواهد داشت تا بتواند به اهدافش در ترسیم فضای نمایش برسد و به خوبی آن را پیاده بر روی صحنه در جهت جذابیت متعادلانه برای مخاطبانش کند. در همین امتداد پسیانی که چندی پیش نمایش «گنگ خواب دیده» را در تماشاخانه ایرانشهر اجرا کرده بود، احتمال میدهد این نمایش دی ماه امسال در شیراز و اسفند ماه در وین اجرا بشود. او در حال حاضر دو سریال «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی و «معمای شاه» کار محمدرضا ورزی را در نوبت پخش دارد. که همه گی توجه ویژه بر مسایل اجتماعی و منجمله آموزش دهی های فرهنگی و اجتماعی مطابق با الگوهای داخلی برسطوح مختلف اقشار مردم و علل خصوص جوانان و نوجوانان دارد. این مسئله بهانه ای شد تا به کارهای این هنرمند سینما و تلوزیون ایران در باب ایفای نقش هایش در تله تئاترها یا برنامه های سینمایی پرداخت که برای قشرجوان جامعه بوده است.آتیلا پسیانی در توضیح نمایش «گنگ خواب دیده» بیان کرد: ۱۴ سال پیش این نمایش را در انبار گازوئیل تئاترشهر موسوم به سالن خورشید با کمک محمد چرمشیر و گروه تئاتر «بازی» اجرا کردیم. پس از آن ۱۲۰ اجرا در خارج از کشور داشتیم و حالا دوباره برای نسل جدیدی که نمایش را ندیدهاند؛ روی صحنه میرویم. البته نمایش «گنگ خواب دیده» مربوط به زمان و مکان خاصی نیست. نمایشی از ابد تا ازل است.پسیانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: فاطمه نقوی طی سالها، باعث حفظ و تحکیم گروه تئاتر بازی بوده و خیمه گروه را برافرشته است که من در اینجا ازاو تشکر میکنم.محمد چرمشیر به عنوان دراماتورژ نمایش «گنگ خوابدیده» در ادامه مراسم گفت: آتیلا پسیانی با اجرای نمایش «گنگ خواب دیده» در سال ۱۳۷۹ به اوج کار هنری خود رسید. این نمایش چیزی داشت که تا آن زمان تجربه نشده بود، ساختار، فرم، روایت و بازی متفاوتی داشت که به نظرم نقطه اوج کارنامه آتیلا به حساب میآید. این نمایش به قدری تأثیرگذار بود که میتوان تئاتر را به دو نیمه زمانی قبل و بعد از اجرای این نمایش تقسیم کرد. این نمایش جا دارد سالها در موردش صحبت شود. سال ۱۳۷۹ من مدیر صحنه اجرا بودم و شاهد بازخورد تماشاگرانی بودم که با شگفتی از سالن خورشید خارج میشدند. در آن زمان هم با پدیده عجیبی در تماشاگر رو به رو شده بودم.وی درباره دیگر خصوصیات شاخص این نمایش در زمان اجرای اول توضیح داد: این نمایش همچنین باعث جدایی نوگرایان و کسانی که بر عادتها پای میفشردند؛ شد. پس از اجرای این نمایش، جوانان نوگرا پشت سر آتیلا قرار گرفتند اما کسانی هم بودند که بر سیاق گذشته خود باقی ماندند و توپهای سنگین عادتپذیرها روی این نوجویی و نوجوها فرود آمد.در همین خصوص باید گفت که آتیلا پسیانی با هنرجویی در کارکترهای مختلفی منجمله شخصیت هایی که نوعی همنوایی را با ارایه هنجارهایی اخلاقی و معرفتی بر جوانان و نوجوانان داشته است: از قبیل: سریال دیوار و یا مجموعه یک تکه نان از آثار سیروس مقدم و یا مجموعه «خانه ای روی تپه» اثری از داریوش یاری، همواره کار را در این حوزه یکی از اصول مسلم بازی گری خودش میداند که غالب بازیگردانی آنها در شبکه ملی و رسانه داخلی بوده است او به خوبی میداند که رویکرد آموزشی نسبت به برنامه های تلوزیونی و آثارسینمایی برای قشر نوجوان و جوان به خودی خود یک رسانه برای مخاطبان این گروه سنی محسوب میگردند و در مکان و زمان خاصی بر معانی و مفاهیم ویژهای صحه میگذارد والنهایه میتوان لباس آموزش فرهنگی آثار رسانه ای به قشر جوان را در ارایه آونگ های اخلاقی/اجتماعی دارای نوعی کارکرد ویژه و خاص در بعد انعکاس وسیع توجه فرهنگی در این قبیل آثار درجهت آموزش اخلاقی نوجوانان و جوانان دانست. باید توجه داشت لباس هر جامعه از باورها و واقعیتهای فرهنگی و اجتماعی مشخصی حکایت میکند و در مکان و زمان خاصی بر معانی و مفاهیم ویژهای صحه میگذارد والنهایه میتوان لباس آموزش فرهنگی آثار رسانه ای به قشر جوان را در ارایه آونگ های اخلاقی/اجتماعی دارای نوعی کارکرد ویژه و خاص در بعد انعکاس وسیع توجه فرهنگی در این قبیل آثار درجهت آموزش اخلاقی نوجوانان و جوانان دانست لذا در عرصه فیلم سازی برای حوزه آثار سینمایی کودکان و نوجوانان باشد.در سال های اخیر خوشبختانه برنامه های سینمایی و تلوزیونی با اشاره بر معیارهای گوناگونی چه در ابعاد فرهنگی و اخلاق گرایی به ارزش های اصیل انسانی و ایرانی را برای مخاطبان جوان و نوجوان تهیه و تدوین شده است که برای نمونه این آثارشاخص که همراه با انعکاس وسیع توجه فرهنگی در آثار تلوزیونی نسبت بر آموزش هدفمند اخلاقی جوانان بوده است” سریال خانه ای روی تپه “می باشد که در کنار آثار تولیدی پر فرازو نشیب تولیدی برای گروه کودک و نوجوان که همه گی از پیام های آموزشی مناسب و هوشمندانه ای چه در بعد پیام رسانی فرهنگی و اخلاق گرایی و چه در سایر ابعاد آموزشی دیگر برای مخاطبان نوجوانان و جوانان وگاها داشتن معایبی نقش مهمی بر الگودهی های اخلاقی بر گروه جوان توجه داشته اند. یکی از بازیگران این مجموعه عباس آتش سرو است که دوره هنرجویی خوبی را در کنار این بازیگر طی نموده است و در این خصوص میگوید:” وجود کاراکتر های مختلف شخصیتی من در قالب نقش رسول که با توجه بر رویکرد فیلم نامه مکلف است همزمان با اینکه هم باید نقش شاگرد مدرسه را داشته باشد و هم بیرون از خانه کار بکند و در نهایت نقش پدر خانواده را هم بر عهده داشته باشد برایم مشکل بود ولی اراده کردم و کارگردان محترم فیلم هم کمک بسیار زیادی در این راستا به من کردند و من در نهایت موفق شدم که وظلایف ام را به درستی در نقش هایم انجام بدهم این را هم باید بگوییم که شخصیتی که من عهده دار انجام بازی آن بودم بسیار اخلاقیات و ابعاد شخصیتی اش به باور های نهادی وشخصیتی خودم نزدیک بود که خوشبختانه مشکلات زیادی در اجرای سکانس ها نداشتم و توانستم مطلابق برنامه زمانی انجام شده آنها را فیلمبرداری بکنیم.. نکته ای که باعث شد این سریال به دل مردم عزیز مان بنشیند شاید باور نکنید واقعی بودن ماجراهای آدم های هر قصه آن و خالصانه کار کردن تیم تدوین گر و گروه بازیگران آن بخصوص جناب آقای پسیانی و دیگر هنر پردازان موفق در این مجموعه بوده اند که برای ارایه کاری متناسب جهت ارایه به قشر نوجوان و جوان واقعا بسیار تلاش نمودند و این اثر در زمره آثار موفق تلویزیونی تولیدبرای مخاطبان نوجوانان است و فی نفسه ماندگار است”.
بدون دیدگاه