تا بارگذاری کامل صفحه صبور باشید...
اگر مدت زیادی منتظر مانده اید F5 را بفشارید!

آرشیو شماره های گذشته روزنامه هنرمند

  • هنرمند را دنبال کنید!

  • یادداشت

  • آخرین نوشته ها

    • بررسی «هنرمند» درباره سوء استفاده برخی برنامه‎سازان تلویزیون از مخاطب
      7210 بازدید
    • نقدی بر سرود تیم ملی فوتبال به نام «یازده ستاره» برای حضوردر جام جهانی
      5964 بازدید
  • گفتگوی «هنرمند» با جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم «تابستان داغ»
    رونق گیشه مدیون تبلیغات ماهواره‌ای

    8668

    شنبه 4 فوریه 2017 - 19:48

    2243 بازدید

    شماره 646

    سپیده آماده| فیلم سینمایی «تابستان داغ» اولین ساخته بلند سینمایی «ابراهیم ایرج‌زاد» محسوب‌ می‌شود که تهیه‌کنندگی آن را «جواد نوروزبیگی» برعهده دارد. نوروزبیگی که پیش از این ساخت فیلم‌های تاثیرگذاری مانند «خدا نزدیک است»، «پستچی سه بار در نمی‌زند»، «پرسه در مه» و «طبقه حساس» را در کارنامه خود ثبت کرده و در ماه‌های گذشته با «سلام بمبئی» نبض سالن‌های سینمایی را در دست گرفته است، اواسط تابستان امسال ساخت تازه‌ترین فیلمش را آغاز کرد. علی مصفا، پریناز ایزدیار، مینا ساداتی، یسنا میرطهماسب و صابر ابر بازیگران اصلی این فیلم هستند و لیلی فرهادپور، بهاره ریاحی، سیاوش چراغی‌پور، رویا بختیاری از دیگر بازیگران تابستان داغ به شمار‌ می‌روند. «تابستان داغ» داستان نسرین را روایت‌ می‌کند، زنی که هنگام طلاق نمی‌تواند دختر شش ‌ساله‌اش را از شوهرش بگیرد زندگی‌اش را جمع می‌کند و بی‌اطلاع شوهر به گوشه‌ای از شهر پناه می‌برد. «ابراهیم ایرج‌زاد» کارگردان این فیلم پیش از این کارگردانی فیلم‌های کوتاهی زیادی از جمله «عشق یک روایت غمگین»، «چند کیلومتر دورتر» و «زنی پوشیده با گردنبند» را برعهده گرفته است. به بهانه حضور «تابستان داغ» در بخش در بخش سودای سیمرغ جشنواره، گفتگویی با «جواد نوروزبیگی» تهیه‌کننده این فیلم داشته‌ایم تا از ساخت «تابستان داغ» و حضور فیلم اولی‌ها در بخش سودای سیمرغ جشنواره بپرسیم.

     

    به رغم پرکاری در سال‌های اخیر، امسال تنها با یک فیلم در جشنواره حضور یافته‌اید، این کم کاری به چه دلیل است؟

    درگیر اکران سلام بمبئى، ربوده شده، جاودانگى و ماحى بودم و وقت چندانی براى تولید نداشتم.

     

    شما در کسوت تهیه‌کنندگی فیلم‌هایی ظاهر شده‌اید که در غالب موارد متعلق به نوع خاصی از سینما است، دلیل تعلق خاطرتان به این گونه از سینما چه می‌دانید؟

    البته در کنار این گونه از سینما من فیلم‌های دیگری هم کار کرده‌ام و همانطور که‌ می‌بینید ساخت فیلم‌های تجارى را هم در کارنامه‌ام دارم، اما بیشتر تمایلم به سینماى ارزشى، اجتماعى و هنرى است.

    چه مولفه‌ای در فیلمنامه پیام کرمی شما بر این داشت که تهیه‌کنندگی «تابستان داغ» را بر عهده بگیرید؟

    فیلمنامه «تابستان داغ» از همان ابتدا من را خیلى به خود درگیر کرد و تقریبا به حضورش در فجر اطمینان داشتم چون فیلمنامه بسیار خوب و پر کششی داشت.

    چطور به این کست برای بازیگری فیلم رسیدید؟

    روى بازیگران خیلى تمرکز داشتیم و به نظرم براى این فیلم بهترین تیم بازیگرى را انتخاب کردیم.

    این طور که از معرفی فیلم بر می‌آید، «تابستان داغ» راوی مشکلات خانوادگی است، چه بعد تازه‌ای در پرداخت به مسئله خانواده، این فیلم را از سایر آثار متعدد مشابه، تمییز می‌دهد؟

    مسئولیت‌پذیرى خانواده، شرایط اجتماعى و درک متقابل این دو با هم در قالب روایتى جذاب، وجه تمایز «تابستان داغ» است.

    خود شما دلیل تعدد تولید فیلم در ژانر ملودرام اجتماعی در سینمای کشور را چه می‌دانید؟

    شرایط کنونى خانواده‌ها و جامعه به گونه‌ای است که نیاز به ساخت فیلم‌هاى اجتماعى ملودرام بسیار بیشتر از سایر ژانرها به نظر‌ می‌آید.

    یکی از تغییرات امسال جشنواره فیلم فجر، حذف بخش نگاه نو و رقابت کارگرانان فیلم اولی با کارگردانان حرفه‌ای سینما است، این اتفاق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

    به نظرم حذف بخش نگاه نو شاید ماندگار نباشد و با تغییر مدیریتى و یا فشار فیلمسازان بالاى یک کار سال‌هاى بعد مجددا دچار تغییرات و همان دسته‌بندى فیلم اولى و فیلم چند مى‌باشیم، البته این اتفاق امسال به نفع فیلم اولی‌ها بود و آثار آنها بهتر مورد ارزیابى قرار گرفت.

    واکنش داوران و مردم را برابر فیلم تابستان داغ را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

    فکرکنم با استقبال و واکنش خوب مردم و منتقدین و سینماگران و اهالی مطبوعات باشیم.

    گیشه سینماها در سال ۹۵، بسیار مطلوب بود و زمانی که رقم فروش فیلم‌های امسال را با معادل سال گذشته مقایسه می‌کنیم، به افزایش سه برابری در رقم فروش فیلم‌ها می‌رسیم، به نظر شما این افزایش فروش فیلم‌ها به چه دلیل اتفاق افتاده است و آیا این روند در سال ۹۶ هم ادامه پیدا می‌کند؟

    فروش امسال حاصل اکران تعدادى فیلم تجارى و همچنین هنرى بود که توانستند رضایت حداکثرى مخاطب را کسب کنند. البته در کنار آن، تبلیغات از طریق شبکه‌هاى جم و شبکه‌هاى مجازى را باید به دلایل این فروش خوب اضافه نمائیم.

    فیلم «سلام بمبئی» شما این روزها بر پرده نقره‌ای سینماها جای دارد و فروش خوبی را هم از آن خودش کرده است، گیشه فیلم «تابستان داغ» را چطور ارزیابی می‌کنید؟

    فروش «تابستان داغ» به نظرم خیلى خوب است و مخاطب زیادى را به خود جذب خواهد نمود.

    معمولا فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر با اقبال بیشتری از سوی داوران روبرو می‌شوند، می‌توانند گیشه موفقی را هم تجربه کنند، به نظر شما این مسئله در خصوص فیلم شما هم اتفاق می‌افتد؟

    وقتى داوران روى یک فیلم در مجموع نظر مساعد داشته باشند، اثراتش و حساسیت نسبت به دیده شدن آن بالا‌ می‌برود و با توجه به پتانسیل‌های فیلم امیدوارم که این اتفاق برای «تابستان داغ» هم بیفتد.

     

    شما می توانید تصویری از خودتان را در کنار دیدگاهی که می نویسید، قرار دهید!

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیامک ساسانیان