تا بارگذاری کامل صفحه صبور باشید...
اگر مدت زیادی منتظر مانده اید F5 را بفشارید!

آرشیو شماره های گذشته روزنامه هنرمند

  • هنرمند را دنبال کنید!

  • یادداشت

  • آخرین نوشته ها

    • بررسی «هنرمند» درباره سوء استفاده برخی برنامه‎سازان تلویزیون از مخاطب
      7153 بازدید
    • نقدی بر سرود تیم ملی فوتبال به نام «یازده ستاره» برای حضوردر جام جهانی
      5898 بازدید
  • گفتگوی «هنرمند» با شهرداد روحانی رهبر ارکستر سمفونیک تهران
    شرایطم با سایر رهبرها متفاوت است

    6573

    شنبه 6 آگوست 2016 - 16:56

    3062 بازدید

    شماره 532

    هنرمند|شهرداد روحانی نوازنده پیانو و رهبر ارکستر سمفونیک تهران که چند روز پیش به عنوان رهبر دائم ارکستر منصوب شد به اجرای برخی از آثار برجسته قدیمی و آثار جدید خود در فرهنگسرای نیاوران پرداخت. کوارتت پیانو،‌ هارپ و سازهای ضربی به سرپرستی و آهنگسازی روحانی با همراهی نازلی بخشایش نوازنده‌هارپ، آرش اسلامی و صابر جعفری نوازندگان ساز‌های ضربی بودند که شامگاه ۱۲ مرداد ماه به روی صحنه رفتند. به بهانه این کنسرت و معرفی‌اش به عنوان رهبر دائم ارکستر سمفونیک تهران با وی گفتگویی انجام دادیم:

    با این که استقبال خوبی از اجراهای شما می‌شود چرا سالن بزرگتر و بهتری را انتخاب نمی کنید؟

    ما همیشه به فکر این که سالن بهتری داشته باشیم هستیم ولی در شهر ۱۲‌میلیونی تهران چند سالن مناسب بهتر نداریم‌ و در چنین فصل‌هایی‌اغلب این سالن‌ها پر هستند، و در عین حال محیط فرهنگسرای نیاوران طوری است که برای برنامه‌هایی مانند کوارتت، تریو و رسیتال پیانو بسیار مناسب هستند و از دید شخصی من اتمسفر و فضای فرهنگسرای نیاوران بسیار‌گرم و گیراست و گاهی اوقات چنین انتخاب‌هایی کاملا دست ما نیست.

    با توجه به اینکه به عنوان رهبر ثابت ارکستر سمفونیک تهران معرفی شدید، هدف گذاری شما برای ارکستر به چه شکل است؟

    برنامه‌ریزی‌ من برای ارکستر سمفونیک تهران تا انتهای سال در حال تدوین است و پس از اتمام آن طبق آن پیش خواهیم رفت و طبق برنامه هر ماه حداقل یک کنسرت خواهیم داشت، مدت زیادی ارکسترسمفونیک تهران به دلایل متفاوتی مسکوت بود و هم اکنون ارکستر سمفونیک تهران برای ۲۰ ، ۲۱ ، ۲۲ مرداد همراه با ارکستر جوانان جهانی کنسرت خواهند داشت و پس از آن تمرینات من با ارکستر تهران آغاز  خواهد شد و پس از آن ۲۹ و ۳۰ مرداد اولین برنامه ما در تالار وحدت اجرا خواهد شد.

    چندی پیش همزمان با استعفای آقای رهبری بحث‌هایی از سوی ایشان و نوازندگان مبنی بر اعتراضشان به دستمزد‌ها و شرایط موجود ایجاد شده بود، شما به این موضوع چه رویکردی دارید؟

    من قبل از اینکه راجع به قرارداد و شرایط خودم صحبت کنم بحث قرار داد و بیمه سالیانه نوازندگان را مطرح کردم و پس از آن شرایط خودم را مطرح کردم و خوشبختانه این موضوع تحقق پیدا کرد و تا الان بیش از ۶۰ درصد قراردادها و بیمه تا سال اینده بسته شده و یکی از شرایط من برای همکاری تعیین وضعیت نوازنده‌ها بوده است.

    طی چند سال اخیر نوازنده‌های زیادی از ارکستر سمفونیک تهران خارج شدند، رویکرد شما در این خصوص چیست؟

    هیچوقت در زمان رهبری من نوازنده‌ای نرفته و نوازنده‌های بیشتری اضافه می‌کردم و همیشه شرایطم با سایر رهبرها متفاوت بوده و آخرین اجرا که من به عنوان مهمان رهبری کردم نوازنده‌های زیادی به ارکستر اضافه شده بودند و وظیفه من به عنوان رهبر این نیست که به دنبال نوازنده‌ها باشم و متاسفانه تعداد نوازنده‌ها  آنقدر زیاد نیست که به آن شکل قدرت انتخاب وجود داشته باشد و ما باید بتوانیم با شرایط موجود بهترین نتیجه را بگیریم.

     

    شما می توانید تصویری از خودتان را در کنار دیدگاهی که می نویسید، قرار دهید!

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیامک ساسانیان