تا بارگذاری کامل صفحه صبور باشید...
اگر مدت زیادی منتظر مانده اید F5 را بفشارید!

آرشیو شماره های گذشته روزنامه هنرمند

  • هنرمند را دنبال کنید!

  • یادداشت

  • آخرین نوشته ها

    • بررسی «هنرمند» درباره سوء استفاده برخی برنامه‎سازان تلویزیون از مخاطب
      7153 بازدید
    • نقدی بر سرود تیم ملی فوتبال به نام «یازده ستاره» برای حضوردر جام جهانی
      5898 بازدید
  • گفتگوی «هنرمند» با «فرزاد فرزین»
    خوانندگی، مجموعه‌ای از توانمندی هاست

    7010

    سه‌شنبه 6 سپتامبر 2016 - 12:57

    2312 بازدید

    شماره 551

    علی نجفی| عصر جمعه ۵ شهریورماه سرای محله جماران میزبان هواداران بی شمار خواننده موسیقی پاپ فرزاد فرزین بود، هفته گذشته که بالاخره آلبوم‌تصویری کنسرت شوک فرزاد فرزین پس از مدت‌ها انتظار منتشر شد بهانه‌ای بود تا هواداران فرزاد فرزین طی مراسمی که از ساعت ۵ بعد از ظهر آغاز شد و تا ساعاتی از شب ادامه داشت در سرای محله جماران گرد هم آیند و با او عکس یادگاری بگیرند. طی این مراسم‌ابتدا فرزاد فرزین به همراه مهران خلیلی وارد مجموعه سرای محله جماران شدند و سایر نوازندگان و اعضای‌گروه شوک یک ‌به یک به این جمع اضافه شدند.‌ ساعاتی پیش‌از شروع برنامه فضای مجموعه مملو از هوادارانی ‌بود که بعضا از شهرستان‌ها و اطراف تهران همراه هدایا و دسته گل‌هایی برای دیدار با خواننده محبوبشان آمده بودند. فرزاد فرزین به تازگی کنسرت متفاوت ۱۴۱۰ را به روی صحنه برده است و همین موضوع بهانه‌ای برای ما شد تا با وی گفتگویی در خصوص فعالیت‌های اخیرو آینده‌اش داشته باشیم و با توجه به نوآوری‌هایی که در کنسرت‌هایش دارد نظرش را درباره وضعیت برگزاری کنسرت‌های خوانندگان پاپ در ایران جویا شویم:

     

    شما همیشه در هر کنسرت به دنبال تنوع و سورپرایزهایی برای مخاطبین هستید، در صورتی که در موسیقی پاپ خیلی کم شاهد این گونه تفکرات هستیم. در این مورد توضیح بفرمایید؟

    برنامه ریزی و تفکر این کارها از سال‌ها قبل در ذهن من بوده در حالی که در آن زمان‌ها اصلا چنین برنامه‌هایی ممکن نبود و هدف من از اجرای کنسرت در قسمت اول دیدار با مخاطب و ارائه موسیقی و در بخش دوم هنر نمایش و تصویر سازی و تلاش برای اینکه مخاطب با موسیقی ارتباط برقرار کند که طبیعتا در ایران به دلایل امکانات و نواقص دستیابی به این موضوع سخت هست و ایده‌های متفاوتی ایجاد می‌شود که از چارچوب فرهنگی ما خارج است و زمانی که تصمیم به اجرای این برنامه‌ها می‌گیریم تعداد نفرات دخیل در برنامه بیشتر می‌شود و مدیریت قوی تری را نیاز است. مهم خروجی کار است که همیشه باعث خاص شدن و خاص ماندن ما بوده و این کار توانسته روحیه شخصی من را ارضا کند و توانسته‌ام نسبت به همکاران دیگرم متفاوت باشم.

     همیشه‌ طراحی صحنه‌های کنسرت شما پر هزینه است، این موضوع مخالفت تهیه‌کننده‌ها را به دنبال نداشته و چرا سایر خواننده‌ها به دنبال چنین موضوعاتی نیستند؟

    شخصیت هر هنرمندی متفاوت است و در تمام دنیا هم این موضوع صدق می‌کند. ما سبک خاص خودمان را داریم و تهیه‌کننده‌ای که با ما همکاری می‌کند که دلش بخواهد در این برنامه‌ها شریک ‌باشد و کسی که تهیه‌کننده کار می‌شود جزیی از گروه ما خواهد شد و موفقیت و درخشش ما برای او نیز هست قطعا این کار باعث می‌شود سود مالی کمتری از برگزاری کنسرت ببرد اما در مقابل به پایداری و موفقیت ارزشمندی می‌رسد.

    درباره کنسرت ۱۴۱۰ و دیگر ‌برنامه‌های آینده‌تان توضیح بفرمایید؟

    آلبوم را شروع کردیم که امیدوارم تا عید یا اوایل تابستان آینده منتشر کنیم فضای آلبوم جدید با بقیه آلبوم‌ها متفاوت خواهد بودم و شباهتی با کار‌های پاپ داخلی ندارد، تور کنسرت‌ها در شهر‌های اهواز اصفهان شاهین شهر و تهران که برای چهارمین بار رکورد اجرای صحنه‌ای ۴خودم را شکانده و تمدید شده ادامه خواهد داشت. من خودم کنسرت ۱۴۱۰ را خیلی دوست دارم و دلم می‌خواست نفرات بیشتری این ‌برنامه را ببینند که خوشبخانه استقبال مناسبی هم از آن شد.

    زمانی که شما مطرح شدید اوج گرایش مردم نسبت به صداهای زنانه و زیر بود، در حالی که صدای شما نقطه مقابل چنین صداهایی هستید، رمز موفقیت خودتان را در چه می‌بینید؟

    من خوانندگی علی الخصوص در موسیقی پاپ را فقط صدا نمی‌بینم و آرتیست شدن را یک‌پکیج و مجموعه‌ای از توانمندی‌ها تصور می‌کنم‌که صدا هم جزیی از آن است، برای همین ما همه ملاک‌ها را رعایت کردیم نمی‌توان گفت صد در صد موفق بودیم اما تلاشمان را کرده‌ایم و نتیجه هم گرفتیم سبک‌خواندن، نوع موسیقی کارکتر شخصی و اتفاقاتی مانند چنین کنسرتی و این مجموعه باعث شده طرفداران‌ راضی باشند و از بنده حمایت کنند. قطع به یقین معتقدم همچنان‌ضعیفیم و وسط راه هستیم.

    حسام نواب صفوی در اولین کنسرت ۱۴۱۰ در صحنه حاضر شد و پیانو نوازی داشت که با استقبال مخاطبین مواجه شد، آیا این همکاری ادامه خواهد داشت؟

    آقای نواب صفوی یکی از هنرمندان خوب هستند که ما برای کنسرت قبل به ایشان پیشنهاد همکاری دادیم و با استقبال مخاطبین رو به رو شد و تصمیمی ندارم زیاد و مداوم همکاری که کنیم که حضورشون لوس نشود و مطمئنا عضو گروه ما هستند و هر از گاهی در کنار ما هستند.

     اخیرا شما اثری برای المپیک خواندید چرا از صدا و سیما پخش نشد؟

    امیدوارم ‌مشکلاتمان با صدا و سیما حل شود و من دوباره همکاری‌ام‌ را شروع کنم، تقریبا ۲ سال هست همکاری نداشتم و ترجیح می‌دهم زیاد این مساله را حساس نکنم.

    خواننده‌های ما به خصوص در سبک پاپ چقدر تا سطح جهانی فاصله دارند؟ چه موانعی جلوی پیشرفت موسیقی پاپ ایران است؟

    ما با سطح جهانی بسیار فاصله داریم و نمی‌شود انتظار رقابت با سطح اول موسیقی پاپ دنیا را داشته باشیم، برای این‌که ساز و کار لازم را برای این‌موضوع نداریم. علل متفاوتی وجود دارد که سطح موسیقی ما پایین مانده و در سطح خودش در حال دست و پا زدن است یکی از این علل نبود مارکت مناسب است و علاوه بر هنرمندان مردم هم در این باره سهم دارند و باید تلاش کنند تا کار خوب و ضعیف از هم جدا شود و مانند خارج از کشور هر‌کسی با هر سطحی اجازه عرض اندام نداشته باشند، مردم ما باید تلاش کنند تا موسیقی خوب بشنوند.

     

    شما می توانید تصویری از خودتان را در کنار دیدگاهی که می نویسید، قرار دهید!

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیامک ساسانیان