تا بارگذاری کامل صفحه صبور باشید...
اگر مدت زیادی منتظر مانده اید F5 را بفشارید!

آرشیو شماره های گذشته روزنامه هنرمند

  • هنرمند را دنبال کنید!

  • یادداشت

  • آخرین نوشته ها

    • بررسی «هنرمند» درباره سوء استفاده برخی برنامه‎سازان تلویزیون از مخاطب
      7155 بازدید
    • نقدی بر سرود تیم ملی فوتبال به نام «یازده ستاره» برای حضوردر جام جهانی
      5901 بازدید
  • 4548

    دوشنبه 1 فوریه 2016 - 21:25

    3698 بازدید

    شماره 426

    حسین احمدی| در این سالهای فعالیت به خوبی تجربه کرده‌ایم که همواره تعامل خوانندگان با مطبوعات و دیگر رسانه‌ها یک فرآیند جریان ساز و فرهنگ ساز است و انسان را به بینش تازه‌ای در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی می‌رساند. از این میان هنر و انواع شناخته شده آن که در همه جای دنیا بخش مهم فرهنگ ملت‌ها بشمار می‌آید، بدون پشتیبانی روزنامه‌ها و نشریات نمی‌تواند ارتباطش را با توده مردم گسترش دهد و از لاک خود به درآید. هنر؛ سینما، تئاتر، موسیقی، ادبیات و… از مسیر رسانه‌هاست که با مخاطب عام پیوند برقرار می‌سازد و در صورتی که بتواند جامعه را با زیربنای فرهنگی و هنری و ساختارش آشنا کند، مشتریانی پر و پا قرص برای خود پیدا خواهد کرد. به عبارت دیگر، کشاندن مردم به عرصه هنر اگر چه مداقه می‌خواهد، اما کسانی که علاقه‌مند شوند، دیگر به این راحتی‌ها از آن دل نمی‌کنند، هر چند این روزها صفحات مختلف هنر در رسانه‌ها خودنمایی می‌کند اما قطعا وضعیت موجود شرمسار قد و قامت رشید هنر و هنرمندان ایران زمین است و در خور و شایسته این سرو بلند نیست.

    در قبال بی‌مهری‌ها و کم‌توجهی‌ها و در مقابل هم قطاران به خاکی‌زده از اجتماعیات و عامه پسندها و آگهی نامه‌ها و غیره که با استفاده ابزاری از تصاویر همچنان پیش‌تاز فروش دکه‌ها و دکه‌داران هستند و با فیگورهای نامناسب برخی ستارگان سینما به هنر و هنرمندان به شعر به ادبیات به تئاتر به رسانه‌های هنر فخر می‌فروشند و دهن کجی می‌کنند و البته توهین،… گفته‌ایم و شنیده‌اید. هنرمند در اعتراض به این وضعیت و به امید سپیدی و روسپیدی‌مان، بخشی از صفحه فرهنگ و هنرش را سفید کرد و با این توجه، مخاطبان محترمش را دعوت می‌کند که خودشان آنچه و آنچنان که شایسته است را بخواهند و تصور کنند.

    رفتار دیروز دوستان دبیرخانه جشنواره فیلم فجر با رسانه اتفاق تازه ای نیست وکم و بیش با آن آشناییم. هنرمند و اساسا اهل رسانه اهل قهر نیست اما اهل اعتراض و نقد است چون رسانه است، برخی دوستان مثل همیشه شتاب زده سعی کردند با اغراق در پرداخت رسانه‌ای واکنش هنرمند به این توهین، آن را سیاسی و تند جلوه دهند، ایشان یا غافلند که همانا ساحت هنر منزه از سیاست بازی است و یا هنرمند را نمی‌شناسند!

    درد ما درد خودمان نبود، متاسفانه سالهاست که عمدتا سیاست و اهل آن سوار بر موج خوش رسانه و فرهنگ و هنر، خوش نشینی می کنند و بر گرده رسانه کام می گیرند و همان که کارشان تمام شد فراموش می کنند که این رسانه بود که ایشان را همراه خود به این بالا آورده؛ جایی که ایشان از آنجا به من و شما نگاه از بالا می‌کنند!

    رسانه و اهل آن را نه تنها فراموش می‌کنند بلکه طلبکارانه، هر چه برآید و به هر بهانه‌ای، از هیچ فرصتی برای تضعیف و توهین آن دریغ نمی‌کنند. ما همچنانکه دیروز در پیامی به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد نوشتیم، بنا به رسالت و مشی خود در کمک به رشد و توسعه فرهنگ و هنر ایران زمین فارغ از خوش آمد این وزیر یا آن وکیل، در این مورد و علی‌الخصوص کمک به برگزاری هر چه بهتر جشنواره‌های مختلف هنری فجر که متعلق به هنر و هنرمندان است از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

    شما می توانید تصویری از خودتان را در کنار دیدگاهی که می نویسید، قرار دهید!

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سیامک ساسانیان